Szkolenia- Integracja odruchów wg Sally Goddard
„Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi problemami w nauce – Szkolny Program Interwencyjny Sally Goddard-Blythe oparty o integrację odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP”
Szkolenie skierowane jest do osób pracujących z dziećmi i młodzieżą od 4 r. życia, z problemami z :
koncentracją, uwagą,emocjami, problemami z czytaniem, pisaniem, koordynacją i równowagą
( nauczyciele i pedagodzy, opiekunowie grup dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, nauczyciele WF
Dr Sally Goddard jest autorką programu pracy z odruchami pierwotnymi, posturalnymi oraz ich wpływem na rozwój poznawczy i emocjonalny dziecka. Uczenie się oparte na jej koncepcji jest bardziej efektywne i pozwala dziecku prawidłowo rozwijać się i uczyć.
Metoda ta została opracowana w latach 70-tych w Instytucie Neuropsychologii w Chester dla dzieci, które przejawiały specyficzne problemy z nauką , takie jak :dysleksja, dysgrafia, ADD, ADHD, nadpobudliwość psychoruchowa, trudności z nauką czytania i pisania, zaburzenia koordynacji i równowagi, duża rozpraszalność uwagi, opóźniony rozwój mowy, zespół Aspergera .
Terapia polega na prowadzeniu systematycznych , odpowiednich ćwiczeń ruchowych dających mózgowi „ drugą szansę „ na zintegrowanie odruchów, a tym samym na poprawienie funkcjonowania dziecka w problematycznych obszarach.
Szkolenie jest dwudniowe.
Możliwość szkoleń wyjazdowych ( organizator organizuje grupę uczestników – min.15 osób)
Cena uzależniona jest od organizatora szklenia
Uczestnicy szkolenia otrzymują:
- zaświadczenie sygnowane przez INPP Polska uprawniające do prowadzenia zajęć grupowych wg programu szkolnego INPP
- materiały szkoleniowe ( koszt 30 zł) wydane przez Sally Goddard Blythe ” Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki” wydanie drugie
koszt: 540 zł
Prowadzący :
mgr Bogna Stępień Błachowiak – trener metody INPP program szkolny, fizjoterapeuta
mgr Aleksandra Skubel– trener metody INPP program szkolny, fizjoterapeuta
Program szkolenia:
Dzień I. (sobota) godz. 14-19.00 lub sobota 9.00-17.00:
1. Wprowadzenie
2.Objawy i symptomy odruchów pierwotnych i ich wpływ na funkcjonowanie dziecka:
- objawy zaburzeń motorycznych widocznych w klasie
- rola ruchu w rozowju percepcji i koordynacji zmysłowej
- niedojrzałośc neuromotoryczna
- odruchy pierwotne jako wskaźniki dojrzałości w funkcjonowaniu ośrodkowego układu nerwowego oraz miernik zmian następujących pod wpływem programu interwencyjnego
3. Kryteria diagnostyczne
4. Diagnozowanie dzieci – grupa młodsza 4-7 lat- ćwiczenia praktyczne, filmy
Dzień II. (sobota) godz. 9.00-16.00 lub niedziela 9.00-14.00:
4. Diagnozowanie dzieci- grupa starsza od 7 roku życia- ćwiczenia praktyczne, filmy
5. Praktyczne warsztaty z wykorzystaniem Programu Ćwiczeń Integrujących dla Szkół i Przedszkoli
6. Przegląd badań nad wpływem nieprawidłowych odruchów pierwotnych i posturalnych na trudności szkolne
7. Zasady wprowadzania i realizowania programu ćwiczeń
8. Wpływ programu stymulacji oraz wygaszania odruchów na wyniki szkolne
Po odbytym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o udziale w szkoleniu sygnowane przez INPP-Polska
uprawniające do prowadzenia zajęć grupowych wg metody INPP
Zapisy i informacje :
tel. 506-161-025
email : blbogna@wp.pl, wspomaganierozwoju1@wp.pl
Prowadzimy szkolenia wyjazdowe. Zainteresowanych zorganizowaniem takiego szkolenia w miejscu Państwa zamieszkania prosimy o kontakt pod podany nr telefonu
Terminy :
12-13.03.2022 Poznań
os. B. Chrobrego 6i (Przedszkole Specjalne Orzeszek)
godziny: sobota 10-18
niedziela 9-14
zapisy : 506 161 025
Ilość miejsc ograniczona