GOŁĘBI CHÓD U DZIECKA

STOPY DZIECKA

Stawianie stóp w trakcie chodu z ustawieniem palców do środka zwane jest gołębim chodem.

Czy można coś zrobić ?

Czytaj artykuł

 

 

JAK ODRUCHY WPŁYWAJĄ NA MOWĘ DZIECKA

dzieci

” Między pietą a ustami- trening neurorozwojowy w terapii logopedycznej”

czytaj artykuł Zofii Kosiorek

miedzy_pieta_a_ustami_zofia_kosiorek

 

 

RUCHY OCZU U DZIECI

zdjęcie oczu

„Zapewne jak większość rodziców nie zastanawiasz się nad tym jak ruszają się oczy Twojego dziecka. Przyjmujemy za oczywistość, że jeśli dziecko nie ma problemów ze oczami to tym bardziej nie będzie miało problemów z ich poruszaniem. Nic bardziej mylnego.

Jeśli ruchy oczu Twojego dziecka nie będą precyzyjnie wpłynie to na jego funkcjonowanie wzrokowe i przełoży się np. na zdolność czytania czy umiejętności sportowe.
Dlaczego?” czytaj dalej :

.” Ruchy oczu u dzieci”– artykuł Doroty Maciaszek

 JAK STYMULOWAĆ ZMYSŁ DOTYKU

Ciekawe pomysły na fajną zabawę a zarazem stymulacje dotykową w domu i przedszkolu

Artykuł Michaliny Ziątek :

„Zabawy rozwijające zmysł dotyku w przedszkolu i w domu”

 

 

 

 

KOŁDERKI OBCIĄŻAJĄCE –         „ W poszukiwaniu prawdy o kołderkach”

                                                     koniecznie musisz przeczytać zanim zakupisz kołderkę lub kamizelkę obciążeniową

            Artykuł Marty Baj i Renaty Ulman

 

WCZEŚNIAK- ZAGROŻENIA ROZWOJOWE

wczesniak jak pielegnowac skore pod pieluszka

Wcześniaki narażone są nie tylko na problemy medyczne ale także na zaburzenia rozwojowe. Nierzadko wymagają wspomagania rozwoju psychoruchowego i sensorycznego w pierwszych latach życia.

Więcej dowiecie się z artykułu Marty Wiśniewskiej

” Jakie zagrożenia rozwojowe mogą spotkać wcześniaka „-cz.1

” Jakie zagrożenia rozwojowe mogą spotkać wcześniaka”– cz. 2

 

NOWORODEK U LOGOPEDY

Noworodek u logopedy

Logopeda już od okresu niemowlęctwa jest w stanie zdiagnozować nieprawidłowości i pomóc rodzicom zniwelować i zapobiegać skutkom ewentualnych zaburzeń

więcej w artykule Katarzyny Knopik

” Noworodek u logopedy”

 

 

” Zaburzenia integracji sensorycznej a brak apetytu u dzieci”- Magdalena Łagowska

Autorka szuka odpowiedzi na pytanie dlaczego dzieci odmawiają jedzenia określonych pokarmów, są niejadkami co spędza sen z powiek rodzicom.

Część z tych problemów może być związana z zaburzeniami  integracji sensorycznej.

Jednym z nich jest nadwrażliwość ( nadreaktywność) zapachowa.

Dzieci z tym problemem reagują nadmiernie na zapachy , nie tylko z otoczenia ale także na zapach jedzenia. Odbierają zapachy dla innych przyjemne bądź nie zauważalne jako drażniące, wręcz nieprzyjemne. Jako naturalna rzecz próbują ich unikać.

Sama znam dzieci, które unikały zapachu lodówki. Śmierdziały im wędliny i ser w związku z czym nie brały ich do ust.

Inna z przyczyn może być nadwrażliwość dotykowa jamy ustnej.
Preferują tylko np. przemielone, papkowate jedzenie, mimo, iż nie są już niemowlakami. Niechętnie chcą coś gryźć, gdyż taki kontakt z jedzeniem mogą odczuwać jako bolesny. Dzieci mogą nie lubić zup, w których zawieszone są kawałki warzyw. Czy lubić tylko pokarmy o określonej konsystencji.
Następnym powodem może być nadwrażliwość smakowa.   Dziecko, z tym problemem odczuwa smaki ( słodki, gorzki, słony, kwaśny) bardziej intensywnie niż inni. Czego konsekwencją jest preferowanie pokarmów o określonych smakach np. słodkim.
Poprzez odpowiednie ćwiczenia stymulujące poszczególne zmysły dziecka, zwiększa się tolerancję na dotyk, zapachy , smaki. Jest to długotrwały proces i nie może być robiony w sposób przypadkowy.



.

.